Zašto kupiti rabljeni automobil
Izmještanje industrije vozila u zemlje jeftinije radne snage i prečesta proizvodnja „novih“ modela neznatno drugačajih od prethodnih, nameću neobičan trend velikog pada vrijednosti vozila upravo u njegovim prvim godinama korištenja. Svoju financijsku izloženost kupci spoznaju kad im trogodišnji automobil postane „stariji“ model. Takvim se kupcima prešućuje da prodaja rabljenih vozila u Hrvatskoj i okruženju bilježi peterostruki rast u posljednjih sedam godina, a vrijednost im najmanje opada između četvrte i osme godine starosti.
Zato umjesto razumnog sagledavanja dugoročnog troška i odmjerenog odabira pouzdanog rabljenog vozila, automobilska industrija nastoji marketinški impresionirati kupce jednostavnošću isporuke ili „dodatnom opremom“ koja se na naprednijim tržištima podrazumijeva kao standardna oprema novih vozila. Uvrštavanje rabljenih vozila u ponude nekad ekskluzivnih prodavača novih vozila u Hrvatskoj, najbolji su dokaz porasta prodaje i isplativosti rabljenih vozila, osobito nakon ukidanja diskriminatornog propisa o duplo većim trošarinama na rabljena vozila kao svojedobnog protekcijskog modela u korist uvoznika novih vozila i skupih kreditora.